Žádný přesný výsledek pro "educational program "Step nebyl nalezen, zkusme místo něj použít educational program Step ...

Žádný přesný výsledek pro Step"" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Step ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.20 vteřin. 
Možnosti spolurozhodování rodičů v programu Začít spolu
Výborná, Monika ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolurozhodování rodičů dítěte na průběhu vzdělávání jejich dětí v programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. V teoretické části je představen fenomén rodičovského spolurozhodování jako jedné z forem spolupráce s rodinou a jako důležitý faktor, posilující efektivitu žákovského vzdělávání. Teoretická část této práce čerpá poznatky z české i zahraniční literatury. Na teoretickou část navazuje část výzkumná, která je koncipovaná jako kvalitativní výzkum. Představuje rozhovory s vybranými rodiči a učiteli z několika tříd základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jak rodiče a učitelé rozumí jevu spolurozhodování a zaměřuje se na jejich zpětnou vazbu, opírající se o jejich dosavadní zkušenosti. Kromě výhod a přínosů diplomová práce rovněž poukazuje na slabá místa a kritické body spolurozhodování. Součástí praktické části je také rozhovor s učitelkou prvního stupně základní školy, zabývající se programem Začít spolu a spoluprací mezi rodiči a školou prostřednictvím Metodického centra Začít spolu. Rozhovor se opírá o vlastní praxi učitelky a její zkušenosti. Výsledky výzkumu a rozhovorů s rodiči a učiteli poskytují komplexní pohled na problematiku rodičovského spolurozhodování v kontextu programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. Tyto...
Srovnávání procesu integrace dětí v běžných základních školách a ve školách s programem Začít spolu
Šindelářová, Veronika ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato práce si klade za cíl přiblížit a co nejkonkrétněji popsat proces a organizaci integrace (inkluze) dětí v běžných základních školách a v základních školách se vzdělávacím programem Začít spolu. Záměrem je tyto dva typy škol postavit vedle sebe a provést srovnání jejich přístupu k dané problematice. Výsledky by měly pomoci rodičům dobře zvolit instituci pro základní vzdělávání svých dětí, které mají jakékoli znevýhodnění, měly by pomoci také pedagogům, kteří hledají co nejvíce podnětů a možností k začlenění všech žáků do třídy. Důležitým vedlejším výstupem šetření je zjistit, jak kvalitně jsou učitelé a učitelky na 1. stupni základních škol seznámeni s procesem integrace žáků.
Integrovaná tematická výuka programu začít spolu
Mašková, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce s názvem Integrovaná tematická výuka v programu Začít spolu popisuje, analyzuje a hodnotí využití Integrované tematické výuky (ITV) na 1. stupni ZŠ. ITV je zde chápána jako jedna z možností realizace vzdělávacího obsahu, který je vymezen Rámcovým vzdělávacím programem, jehož široké pojetí k této realizaci vybízí. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá analýzou vzdělávacího obsahu v souvislosti s integrací učiva. Kromě integrace samotné se zabývá také tematickým vyučováním a integrovanou tematickou výukou v kurikulárních dokumentech. Dále tato práce poukazuje na Integrovanou tematickou výuku v modifikaci programu Začít spolu a snaží se o vymezení ITV na pozadí projektového vyučování. Nedílnou součástí teoretické části je i část věnovaná klíčovým kompetencím a jejich získávání. V praktické části se zaměřuji na sledování složek mozkově kompatibilního prostředí během konkrétní praktické výuky v programu Začít spolu. Zmíněné složky analyzuji v rámci tří projektů ITV, které realizuji během své pedagogické praxe. Analýza probíhá na základě Korthagenova cyklu, kdy poslední fáze cyklu se stává zároveň první fází cyklu nového. Tím rozvíjím spirálu svého profesního rozvoje. Na tento cyklus nahlížím z více pohledů a analyzuji jej dle předem...
Spolupráce rodiny a mateřské školy v programu Začít spolu
Bidlasová, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci, která se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a školou v předškolním věku. Diplomová práce je rozšířena o další poznatky a informace týkající se spolupráce rodiny a školy. V teoretické části jsou ponechány z bakalářské práce důležité, pro praktickou část zásadní pojmy, ze kterých vychází úkoly a cíle výzkumu. Teoretická část je proto zaměřena na pojmy rodina, učitel a mateřská škola. Dále navazuje na kurikulární dokumenty, jako je Rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání, jeho hlavní principy a východiska, konkrétně se zaměřuje na podmínky předškolního vzdělávání, ve kterých je zařazena spoluúčast rodičů, která je jedním z hlavních principů v programu Začít spolu. Stejně tak Bílá kniha, která se o spolupráci s rodiči také zmiňuje. Teoretická část se dále zabývá možnostmi, příležitostmi a podobami spolupráce, její možnou realizací a využitím. Dále teoretická část navazuje na další konkrétní programy a iniciativy, které také kladou důraz na spolupráci s rodinou. Podrobně je věnována kapitola programu Začít spolu, jeho hlavním východiskům a standardům kvality práce učitele v tomto programu. V těchto standardech se teoretická část podrobně věnuje pouze kapitole o spolupráci mezi školou, rodinou a komunitou, která se bude odrážet v praktické...
Specifika komunikace v mateřské škole
Havlová, Markéta ; Filippová, Eva (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
(česky): Předložená bakalářská práce se zajímá o základní specifika komunikace v mateřské škole. Teoretické část této práce se věnuje jak obecné, tak specifické komunikaci mezi učitelkou a dětmi. Hlavní pozornost je věnována komunikačním funkcím, na kterých je vlastní komunikace postavena. Tato práce dále nabízí krátký pohled na český předškolní vzdělávací systém a stručně představuje alternativní vzdělávací programy se zvláštním zaměřením na program Začít spolu, na jehož základě funguje mateřská škola, ve které se natáčely audiovizuální podkladové materiály pro praktickou část této práce. Praktická část je koncipována jako kvalitativní popisná analýza specifických, často se opakujících ústředních znaků komunikace mezi učitelkou a dětmi. V závěru je možné navázání na zkoumanou problematiku vyjádřeno nutností dlouhodobého detailního výzkumu.
Rozvoj čtenářské gramotnosti v programu Začít spolu prostřednictvím ranního dopisu.
Fialová, Martina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce s názvem Rozvoj čtenářské gramotnosti v programu Začít spolu prostřednictvím ranního dopisu se zabývá metodou ranního dopisu (též "ranní zprávy") a jeho významem pro rozvoj čtenářské gramotnosti a klíčových kompetencí. V teoretické části je stručně představena transformace českého školství po roce 1989, pozornost je věnována i rozvoji klíčových kompetencí. Dále se teoretická část věnuje rozvoji čtenářské gramotnosti, vzdělávacímu programu Začít spolu a metodě ranního dopisu. V praktické části je následně představen vlastní výzkum, formou analýzy 20 ranních zpráv, a dále také návrhy metodických postupů a rad k používání tohoto nástroje ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA ranní zpráva, čtenářská gramotnost, klíčové kompetence, program Začít spolu, inovativní metody ve výuce
Výuka zeměpisu v alternativních školách
Mandová, Simona ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Práce je zaměřena na výuku zeměpisu v alternativních školách. Této problematice se věnuje ve dvou částech. První část práce obsahuje teoretická východiska, seznamuje s cílem práce, zvolenou metodikou, vysvětluje pojem alternativní škola a představuje konkrétní školy, které byly pro účely této práce zvoleny. Jsou jimi školy Montessori, Waldorfské školy a Začít spolu. Druhá část práce se zabývá praktickou kvalitativní výzkumnou činností, která byla na školách provedena. Jedná se o metodu zúčastněného pozorování na hodinách zeměpisu a o metodu polostrukturovaných rozhovorů s učiteli zeměpisu a ohniskovými skupinami žáků. Klíčová slova: alternativní škola, učitel, Montessori, škola, výuka zeměpisu, vzdělávací programy, Waldorf, Začít spolu, žák
Integrovaná tematická výuka programu začít spolu
Mašková, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce s názvem Integrovaná tematická výuka v programu Začít spolu popisuje, analyzuje a hodnotí využití Integrované tematické výuky (ITV) na 1. stupni ZŠ. ITV je zde chápána jako jedna z možností realizace vzdělávacího obsahu, který je vymezen Rámcovým vzdělávacím programem, jehož široké pojetí k této realizaci vybízí. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá analýzou vzdělávacího obsahu v souvislosti s integrací učiva. Kromě integrace samotné se zabývá také tematickým vyučováním a integrovanou tematickou výukou v kurikulárních dokumentech. Dále tato práce poukazuje na Integrovanou tematickou výuku v modifikaci programu Začít spolu a snaží se o vymezení ITV na pozadí projektového vyučování. Nedílnou součástí teoretické části je i část věnovaná klíčovým kompetencím a jejich získávání. V praktické části se zaměřuji na sledování složek mozkově kompatibilního prostředí během konkrétní praktické výuky v programu Začít spolu. Zmíněné složky analyzuji v rámci tří projektů ITV, které realizuji během své pedagogické praxe. Analýza probíhá na základě Korthagenova cyklu, kdy poslední fáze cyklu se stává zároveň první fází cyklu nového. Tím rozvíjím spirálu svého profesního rozvoje. Na tento cyklus nahlížím z více pohledů a analyzuji jej dle předem...
Spolupráce rodiny a mateřské školy v programu Začít spolu
Bidlasová, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci, která se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a školou v předškolním věku. Diplomová práce je rozšířena o další poznatky a informace týkající se spolupráce rodiny a školy. V teoretické části jsou ponechány z bakalářské práce důležité, pro praktickou část zásadní pojmy, ze kterých vychází úkoly a cíle výzkumu. Teoretická část je proto zaměřena na pojmy rodina, učitel a mateřská škola. Dále navazuje na kurikulární dokumenty, jako je Rámcový vzdělávací program předškolního vzdělávání, jeho hlavní principy a východiska, konkrétně se zaměřuje na podmínky předškolního vzdělávání, ve kterých je zařazena spoluúčast rodičů, která je jedním z hlavních principů v programu Začít spolu. Stejně tak Bílá kniha, která se o spolupráci s rodiči také zmiňuje. Teoretická část se dále zabývá možnostmi, příležitostmi a podobami spolupráce, její možnou realizací a využitím. Dále teoretická část navazuje na další konkrétní programy a iniciativy, které také kladou důraz na spolupráci s rodinou. Podrobně je věnována kapitola programu Začít spolu, jeho hlavním východiskům a standardům kvality práce učitele v tomto programu. V těchto standardech se teoretická část podrobně věnuje pouze kapitole o spolupráci mezi školou, rodinou a komunitou, která se bude odrážet v praktické...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.